Veelgestelde vragen coronamaatregelen

Veelgestelde vragen coronamaatregelen

Kan ik een afspraak maken in de praktijk?

Wanneer je onze hulp kunt gebruiken kun je een afspraak inplannen voor een intake. Dit kan telefonisch, per mail of via ons contactformulier op de website. Er worden van te voren een aantal vragen gesteld zodat wij de klacht veilig en verantwoord in kaart te brengen voordat je naar de praktijk kunt komen. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen. Als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we de behandeling nog even uit. Als het veilig en verantwoord kan en het is voor de zorg noodzakelijk, dan plannen we een behandeling in de praktijk.

Is het veilig om naar de praktijk te komen?

Ja, het is veilig en verantwoord om naar de praktijk te komen, zolang jij je ook aan alle maatregelen houdt en onze huisregels in acht neemt. We bespreken vooraf de situatie telefonisch goed met je door en zullen dan een aantal vragen stellen. Het is belangrijk dat je deze vragen zorgvuldig en naar waarheid beantwoordt.

Welke maatregelen zijn er getroffen?

De gezondheid en veiligheid van jou en het team staan bij ons op nummer één. Samen gaan we verstandig om met de huidige situatie. Naast de gebruikelijke maatregelen en hygiënemaatregelen van het RIVM (geen handen schudden, in je elleboog niezen en hoesten, handen wassen met desinfecterend zeep of gel, gebruik papieren zakdoekjes) gelden de volgende aanvullende huisregels:

  • Komt u stipt op tijd binnen? Zo voorkomen wij dat er gedurende een langere tijd meerdere personen in een ruimte zitten.
  • U kunt plaatsnemen op de stoel die voor de wachtkamer staat of op een stoel in de wachtkamer.
  • U komt alleen binnen, helaas kunnen wij geen chauffeurs, begeleiders of kinderen toelaten.
  • U wordt vanzelf binnen geroepen door uw behandelend therapeut.
  • Wellicht ten overvloede, uw therapeut zal u geen hand geven en zal mogelijk een mondmasker dragen, dit is afhankelijk van de situatie en de therapeut.
  • Uw therapeut opent en sluit de deuren, deze zijn gedesinfecteerd dus a.u.b. niet aankomen.
  • U en uw therapeut zullen aan het begin van  de behandeling met zeep de handen wassen en deze met papieren doekjes drogen.
  • Er worden i.v.m. hygiëne geen dekjes gebruikt, neemt u daarom zelf een schone, grote handdoek mee.
  • Voor iedere behandeling zal uw therapeut het bureau, de behandelbank, het toetsenbord en de deurknoppen desinfecteren. 

Heeft u de afgelopen 24 uur één of meerdere (ook milde) van de volgende symptomen gehad?: 

  • Neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid, koorts (vanaf 38°C), hoofdpijn, vermoeidheid anders dan u gewend bent.
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?  

Bij één of meerdere van bovenstaande punten, verzoeken wij u niet naar de praktijk te komen!

Gebruikt mijn therapeut persoonlijke beschermingsmiddelen?

Het is mogelijk dat je therapeut gebruik maakt van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje. Dit is niet in alle gevallen nodig, maar hangt af van jouw persoonlijke situatie en behandeling. Als je hierover vragen hebt, dan geeft  de therapeut daar graag antwoord op.

Kan ik ook nog een afspraak maken voor een behandeling op afstand maken?

Ja, dat kan absoluut. Persoonlijke fysiotherapie op afstand heeft de afgelopen tijd zijn waarde meer dan bewezen en zal onderdeel blijven van onze behandelplannen. Vind je het fijner om een behandeling op afstand te krijgen, of heb je geen tijd om naar de praktijk te komen, dan kun je dus nog steeds via videobellen ‘gezien’ worden.

Kan ik contact opnemen met mijn therapeut?

Je kunt altijd bellen met de praktijk 023-5575528, mailen naar info@fysio-care.nl of ons contactformulier op de website invullen. Wanneer wij even niet telefonisch bereikbaar zijn vanwege een behandeling of ander werk, zal een medewerker van onze telefoonservice de telefoon beantwoorden. Er wordt dan een mail voor ons achtergelaten en wij zullen u zo spoedig mogelijk terug bellen.